Jan Caspar Phillips (1700-1765), after Gerrit van Giessen (1692/3-ca. 1750)

[Antique print, etching] DE ENGELSCHE en HOOGD: KERK, published ca. 1735/Engelse en Hoogduitse Kerk aan Noordeinde Den Haag.

View of the English and German Church situated in Noordeinde in The Hague. This former chapel of the Sacrament Hospital (R.K. Sacramentshospitaal) was used by the Anglican Church from 1586 to 1840 and by the High German from 1627 to 1818. In the foreground, men and women walking out of the church, conversing.

This print was used in: Jacob de Riemer’s: “Beschryving van ‘s-Graven-Hage…” Delft and Den Haag, 1730-1739.

Titled above, on a ribbon: ‘ DE ENGELSCHE en HOOGD: KERK.’ Signed at bottom: ‘G.v. Giessen del. / J.C. Philips fec. direx. R. Boitet Excud. Cum Privil’.

Gezicht op de Engelse en Hoogduitse Kerk aan het Noordeinde te Den Haag. Deze voormalige kapel van het R.K. Sacramentshospitaal werd van 1586 tot 1840 gebruikt door de Anglicaanse kerk en van 1627 tot 1818 tevens door de Hoogduitse.
De voormalige Engelse en Hoogduitse Kerk in Den Haag, destijds gelegen aan het Noordeinde tussen de Plaats en de Hartogstraat. De Anglicaanse Kerk verbood lange tijd de Engelse inwoners van Den Haag om ter kerke gaan in andere kerken.

 

Etching on paper with small margins; plate mark: 286 x 180 mm, total: 310 x 194 mm; aging paper, some smudges and foxing, otherwise in good condition.

Incl. BTW  90,75

Excl. BTW  75,00

Artikelnummer: PR120124 Categorieën: , , , , Tag:

Extra informatie

Techniek

Period Made

Andere suggesties…